Nyhetsbrev Nyckelkund – juni 2024
Vi kollar läget med kundtjänst inför sommaren!
Jonna Jonasson, Henriette Behn och Elin Skoog är tre av våra stjärnor i kundtjänst. Vi tog pulsen på dem inför den kommande sommaren i kassa och växel!
Hej tjejer! Vad kan man få hjälp med hos er i kundtjänst?
”Vi hjälper till med bankID:n, säkerhetsdosor, betala fakturor, beställa eller spärra nya kort, öppna och avsluta konton, sälja eller köpa fonder, guida i våra digitala tjänster, med mera.”
Hur ser bemanningen och öppettiderna ut under sommaren i kassan och växeln?
”Vi har öppet mån-fre mellan 09:30-15:00 i kassan på båda våra kontor i Hamburgsund och Tanumshede och i växeln hela sommaren. Man behöver inte boka tid för att träffa oss i kassan, utan det är drop in under våra öppettider som gäller. Ska man träffa en rådgivare, till exempel om man behöver rådgivning kring lån eller försäkringar, då behöver man boka tid först. Under våra semestrar får vi hjälp av vår grymma sommarjobbare Amanda Ejdesör som sommarjobbade hos oss förra sommaren.”
Härligt! Har ni något tips till våra kunder inför sommaren?
”Om du ska ut och resa är tipset att kolla din hemförsäkring, så det ingår reseskydd i den. Är du kund och ska beställa valuta hos oss inför resan är tipset att vara ute i god tid så valutan hinner komma till oss och du hinner komma hit och hämta den innan du ska åka. Tänk också på att du kan spärra och ersätta ditt kort i appen om du skulle ha tappat bort det och att du kan hitta alla våra telefonnummer i utloggat läge i appen genom att trycka på Fler alternativ under Logga in-knappen och sedan Kundservice.”
Bra tips och tack för den lilla mini-intervjun. Vi hälsar alla våra kunder varmt välkomna till vår kundtjänst i sommar!

Ny beloppsgräns vid överföringar
För att stärka skyddet mot bedrägerier vid överföringar införs en daglig beloppsgräns. Du bestämmer själv hur stor din dagliga beloppsgräns ska vara, ju lägre gräns du har, ju starkare skydd mot bedrägerier har du. Vid tillfälliga större överföringar kan du tillfälligt höja din beloppsgräns. Den nya beloppsgränsen påverkar inte överföringar mellan dina egna konton.
Bedragarna tar aldrig semester
Vi ger dig praktiska tips på hur du kan skydda dig mot bedrägerier, som till exempel att stänga av ditt kort för internetköp när det inte används och att du kan ställa in en tillfällig beloppsgräns för överföringar.
Riskinformation: Investeringar innebär en risk. Fonder kan öka och minska kraftigt i värde. Faktablad och informationsbroschyr finns i Fondlistan.
Räkneexempel Privatlån
- Ett lån på 100 000 kr med 7,98 % rörlig ränta, räntespann 6,20%-16,34 % (senaste ränteändring 2025-01-14), med rak amortering och en återbetalningstid på 5 år, ger en effektiv ränta på 8,42 % (8,28 % för Nyckelkund).
- Aviseringsavgiften är 0 kr och uppläggningsavgift 300 kr (0 kr för Nyckelkund). Totalt belopp att betala under lånets löptid är 120 583 kr (120 283 kr för Nyckelkund). Återbetalningsbeloppet är i snitt 2 010 kronor per månad och antalet betalningar är 60 stycken.
Det här är en förenklad kalkyl och avvikelser kan förekomma i det enskilda fallet. För en mer exakt beräkning av din lånekostnad och ytterligare information om Privatlån, ring oss direkt på 0525-64900.
Beräknat med rak amortering
I alla våra exempel har vi räknat med rak amortering. Det innebär att du, på ditt lån, betalar av (amorterar) samma belopp varje månad. Du betalar även ränta på lånet. Räntekostnaden minskar varje månad om räntan är oförändrad.