Ändra uppgifter för ideell förening
Vi behöver veta när föreningen gör ändringar. På den här sidan kan ni läsa mer om de olika ändringarna och se till så att föreningen skickar in samtliga och korrekta underlag.
-
Vilka ändringar ska föreningen anmäla till Sparbanken Tanum?
Vi behöver veta när föreningen gör ändringar av; företrädare gentemot banken (i och med det fullmaktshavare), föreningens ordförande, kontaktuppgifter (adress, telefonnummer, e-postadress och kopia av legitimation) eller föreningens namn.
-
Fyll i Ändringsanmälan
Ändringsanmälan med checklista (pdf)
Uppskattad väntetid för att få svar på din ändringsanmälan är ca 2 veckor.
-
Skicka Ändringsanmälan
Ändringsanmälan med obligatoriska underlag skickar ni in till oss via internetbanken. Logga in på internetbanken via sparbankentanum.se (inte i appen), välj Meddelanden, Nytt meddelande och bifoga ändringsanmälan.
-
Efter godkänd anmälan
Efter godkänd ändringsanmälan kontaktar vi föreningen. Om föreningen har behov av att ansluta ytterligare tjänster eller användare av föreningens internetbank kan föreningens fullmaktshavare boka ett möte för att få hjälp med uppdateringen. Kontakta oss för att att boka ett möte.
Har ni valt att föreningen ska företrädas två i förening ska båda fullmaktshavarna samtidigt besöka kontoret.
Läs mer om hur ni kommer igång med internetbanken:
Vilka ändringar ska ni som förening anmäla och hur anmäler ni dem?
Hur lång tid tar det att får svar på anmälan?
Uppskattad väntetid för att få svar på din ändringsanmälan är ca 4 veckor.
Har du frågor?
När ni ringer:
- Identifiera föreningen med en företagskod.
- Identifiera dig själv med Mobilt BankID.