• Om du är inloggad i internetbanken: klicka på "Övriga tjänster" > "Barns tjänster".
  • Om du är inloggad i Sparbanken-appen: klicka på "Inställningar" > "Övriga tjänster" > "Hantera barns tjänster".
  • Klicka på barnets namn eller "Lägg till barnet".
  • Klicka på "Läs mer och aktivera" under "Hantera Swish".
  • Läs instruktionerna och klicka sedan på "Beställ Swish".
  • Ange det mobilnummer som ska kopplas till barnets bankkonto och Swish, klicka på "Hämta verifieringskod".
  • Fyll i verifieringskoden och klicka på "Verifiera"-knappen.
  • Välj om barnet ska kunna skicka och ta emot betalningar, eller endast ta emot betalningar. Om barnet ska kunna skicka och ta emot betalningar behöver du välja om barnet även ska tillåtas att betala till företag och organisationer, samt att betala vid köp i e-handel och mobilappar.
  • Välj konto och klicka på "Fortsätt".
  • Kontrollera, läs informationen och klicka på "Godkänn".
  • Starta Swish-appen i ditt barns mobil/surfplatta och följ instruktionerna.

För att kunna Swisha krävs att barnet har Mobilt SäkerhetsID i sin telefon.
Läs mer om hur man skaffar det här.

Behöver du hjälp?
Ring vår digitala support på 0771-97 75 12, öppet dygnet runt, alla dagar.