Hoppa till textinnehållet

påverkas du som bankkund av Corona-pandemin

Coronaviruset förändrar hela tiden läget – både på börsen men också genom beslut om resor och liknande som ställs in. Därför har vi samlat information om vad som gäller och kommer löpande att uppdatera dig om läget om hur du som bankkund påverkas.

Smarta apptips för privat och företag

Är du sjuk och inte har möjlighet att ta dig till något av våra kontor finns det mycket man kan göra i vår app!

Snacka med oss digitalt!

En bra funktion är meddelandefunktionen i mobilbanken (appen) och internetbanken (sparbankentanum.se)! Där kan du klicka på "Nytt meddelande" och skriva vad du vill ha hjälp med. Eftersom du är inloggad med Mobilt BankID eller säkerhetsdosa är du legitimerad och vi kan hjälpa till med det mesta som rör din ekonomi. Dessutom kan du skicka ditt meddelande när som helst på dygnet och vi svarar så fort vi kan.

Internetbanken

skyddar du dig mot bedrägerier

Just nu passar många på att försöka luras. Men med kunskap om hur det brukar gå till kan du skydda dig. Läs vår information om vad du ska tänka på, både som privatperson och företag. 

Amorteringsbefrielse upphör

Möjligheten att ansöka om amorteringsfritt upphörde 30 juni. Enligt Finansinspektionen har banker möjlighet att ge tillfällig amorteringslättnad fram till och med 31 augusti 2021. Det innebär att du som har beviljats amorteringsfritt på dina bolån på grund av Covid-19 kommer att börja amortera igen från september.

Behöver du hjälpa en närstående att betala räkningar?

Om en närstående blir sjuk och behöver hjälp att utföra olika bankärenden kan det vara bra att veta vad som gäller. Här har vi samlat information om vilka sorters fullmakter som finns och vad du ska tänka på.

Äldre man går armkrok med yngre kvinna på en höjd bredvid en sjö