Den här webbplatsen använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. En del av dessa kakor är tredjepartskakor. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att kakor används. Läs mer om kakor och hur du kan stänga av dem.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Klagomål

Hamburgsund

Sparbanken Tanum tar kundklagomål på allvar och strävar efter att alltid bemöta kunden i linje med bankens vision, mission och grundvärderingar. Vi använder vår klagomålsprocess som en viktig kanal för att lyssna på och bättre förstå behoven hos våra kunder. Detta hjälper oss att ständigt förbättra vår kundservice och förhinda att problem upprepas.

Vem kontaktar du?

  1. Enklast och snabbast att få rättelse om du anser att ett fel blivit begånget är att vända dig till din kontaktperson, ditt kontor eller det kontor som du anser gjort fel.
  2. Om du inte är nöjd med det svar du får på kontoret kan ärendet prövas på nytt. Du ska då skriva ett brev till klagomålsansvarig på Sparbanken Tanum.
  3. Om du efter överprövning fortfarande inte anser dig kunna acceptera Sparbanken Tanums beslut kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
  4. Du kan även låta allmän domstol pröva ditt ärende.

 


Sparbanken TanumAllmänna ReklamationsnämndenKonsumenternas Bank- och finansbyrå 
Box 3Box 174Box 24215
457 21  Tanumshede101 23  STOCKHOLM104 51  STOCKHOLM
 

08-508 860 00

www.arn.se

0200-22 58 00

www.bankforsakring.konsumenternas.se

Beskriv vad du tycker blivit fel och vilket kontor du kontaktat i första hand. Opartiskt och utan kostnad prövar privatpersoners tvister mot näringsidkare            Lämnar vägledning i konkreta ärenden som avser bank- och värdepappersområdet.

Stäng Skriv ut