Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Ta emot e-faktura

Med våra e-fakturalösningar, för både stora och små företag, kan du välja att ta emot dina e-fakturor direkt i företagets affärssystem eller i internetbanken. Val av lösning beror bland annat på antal fakturor och om ditt företag har ett datoriserat affärssystem.

Via affärssystem

För att kunna ta emot e-fakturor direkt i företagets affärssystem måste systemet ha kompletterats med ett elektroniskt fakturahanteringssystem, även kallat EFH-system. Om du inte redan har ett sådant, tala med företagets leverantör av affärssystem. Du måste också ansluta dig till bankens fakturaväxel. För vissa system finns färdiga lösningar till fast pris, i annat fall kan vi, i samarbete med våra partners, erbjuda skräddarsydda lösningar.

Så skaffar du tjänsten:

Vill du veta mer, eller skaffa tjänsten är du välkommen att kontakta ditt bankkontor. Här får du också hjälp, tips och råd om hur du får dina leverantörer att ändra sina rutiner och börja skicka e-fakturor.

Via Internetbanken

Med e-faktura direkt i internetbanken slipper du registrera OCR-nummer, belopp och andra uppgifter - alla belopp är ifyllda i förväg och kan inte bli fel. Allt du behöver göra är att välja konto och godkänna betalningen.

Så skaffar du tjänsten:

Du kan beställa tjänsten när du är inloggad i internetbanken. Gå in på Startsida> Beställningar > Anmälan/avanmälan elektronisk faktura. Välj företag och fyll i de uppgifter som efterfrågas. Vid nästa faktureringstillfälle får ditt företag en e-faktura.

Stäng Skriv ut